Edit - teknik/lydnadsräning

Idag hoppade jag för Mirre och vi var endast 2st där så det var rättså skönt ;)
På långsidan stog det 3 småhinder på ca 40 som vi skulle träna på lydnad. Vi skulle ändra galoppsprång emellan hindrena och få kontroll. Latte skötte sig SÅ bra! Han lyssnade jättebra på mig och gjorde rätt ALLA gånger :D
Vi gjorde bara den här + en annan övning på slutet, som tur var ;p för jag har ju heleneträning på torsdag och sen är det ju clear round i Ågesta på söndag!
Andra övningen: Det var ett böjt spår på långsidan som vi skulle hoppa på och få till bra vägar + att komma ut bra i hörnorna efter hindret. Sen la vi ihop allt, så vi hoppade på böjt spår och därefter "lydnadshindrena".
Latte skötte sig riktigt bra hela träningen ut. Han lyssnade på mig och tvekade knappt på något hinder :)
Tyvärr så filmade ingen, men det kan fixas på träningen på tors för Helene (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0