Edit - beridare :p

Idag har jag ridit två hästar! Latte och Welma, känner mig som värsta beridaren ju (not) x)
Jag red welma först och jobbade inte på något speciellt utan tragglade som vanligt med att hon skulle vara framåt för skänkeln och inte köra ner huvudet i marken. Först och främst, på vägen till ridhuset stannade hon två gånger, blev tjurig och backade bara när man skänklade på. Vi var precis bredvid en hage så jag vände henne mot en hagstolpe med rumpan och skänklade på, haha. Hon backade in i stolpen och efter det stannade hon inte något mer. Så går det om man bråkar med mig ;p
Jag tränade somsagt inte på något speciellt i ridhuset. Jag kunde göra några hyffsade skänkelvikningar och i galoppen fick jag upp huvudet på henne lite så att hon inte skulle bli så tung fram.
Med Latte tog jag Achentränset och eggbettet idag för lite omväxling mot remonten och det tredelade bettet. han blev mkt segare i munnen och dök ner med huvudet på direkten, det brukar inte bli så med det tredelade tränsbettet. Jag har två bett nu och det är bra att byta lite då och då, men jag vill knappt rida med eggbettet om det ska bli som idag. Jag kanske ska köpa ett annat att varva mellan istället? vi får se :)
Ja, det var allt jag hade att säga idag ;) imorgon är det hoppträning med Latte. Då tar jag definitivt det tredelade, han hoppar bra på det tkr jag!
jaja, nu får jag sluta prata, godnatt! :)

finaste hoppbilden på L får ni x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0