Edit - Latte idag

Idag red jag direkt när jag kom hem från skolan, jag slutar tidigare på måndagar så då hinner jag komma till stallet i dagsljus vilket är bra!
Jag red i ridhuset och var helt själv halva tiden. Belysningen krånglade så jag fick också rida i halvmörker ett tag...
Jag jobbade MYCKET mjukgörande såsom öppnor, slutor, framdelsvändningar mm. Han var ganska pigg idag också så han blev tjurig när man skulle stå stilla och jobba :P Det tyckte han inte om idag, men när han fick gå framåt och jobba i trav och galopp var han duktigare.
I galoppen gick det bra men hans "hållning" var inte den bästa. han orkade typ inte bära upp sig själv så då galopperade han på frambenen och dök ner med huvudet. Han brukar göra det i slutet av ridpass när han har blivit lite trött.
men han jobbade på fint idag och gjorde också fina galoppombyten på medellinjen :) Imorgon rider jag antagligen ett liknande trimpass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0