Julia-fredag!

Åh va skönt att det äntligen är fredag, bästa dagen på veckan typ. Just nu ligger jag i min säng och lyssnar på musik, mysigt mysigt.

Idag och igår red jag i ridhuset. Skulle egentligen ridit på travbanan idag men det blåste som sjutton, så jag red i ridhuset. Ragnar var sjukt fin i vänster varv men i höger blir han typ pissed off och sparkar bakut och vägrar fatta galopp, han är allt lat den lilla! Men när han väl lossnar i högersidan så blir han jätte fin så det är ju kul! Nu måste vi bara jobba med högersidan mycket så han blir mjuk redan i början av ridpasset! Tränade även lite på galoppombyten men då kommer det en massa bocksprång och det förstör bara, eller så byter han bara fram och byter sen tillbaka och byter igen, men när jag hoppar en bana klarar han minsann att byta mitt i, latisen...

Hoppas ni får en mysig fredag natt, jag ska snart sova, ska till stallet tidigt imorgon.


Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Gullig häst :)

2013-02-09 @ 00:22:38
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0