Edit - Welma

Welma är ponnyn jag red idag. Hon är en d-ponny på 8 år (tror jag). Jag provred henne i lördags och då var hon väldigt seg och hade ingen framåtdrivning. Idag gjorde jag först markarbete så att hon skulle lyssna  på miig från marken innan jag hoppade upp. När jag var uppe tränade jag på travfattningar så att hon skulle bli lite allert ;) jag gjorde travfattningar och travade 5 steg och skrittade sedan 5 steg osv.
På slutet försökte jag med galopp också, i början ville hon inte riktigt så jag fick göra ännu mer halter och fattningar för att hon skulle lyssna. Då ville hon lättare galoppera! Galopperade på fyrkantsspåret och på volt och bröt av till trav lite då och då för att fatta galopp igen :)
Det kändes mkt bättre än i lördags och det är bestämt att jag ska rida henne varje måndag :D det kanske blir någon mer dag framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0