Edit - skitträning

Idag red jag i ridhuset pga blåsten. man fryser till ispinne på tre sekunder om man går ut...
Jag tränade mycket på trav och skritt idag med mjukgörande övningar. jag gick mycket på småvolter i trav och skritt och flyttade utåt, han fick inte välta över.
I höger varv gick det bra men i vänster gick det åt skogen rent ut sagt! Både i skritten och traven var han jättestel och hanvällte nästan över bokstavligt talat.  Och när jag pressade honom började han springa åt sidan, bocka och stegra så att man nästan flög av.
Han brukar verkligenm inte vara såhär stel, det var i början av veckan jag började känna av det. Han leker jättemycket med Ella i hagen så det kan vara att han har sträckt sig eller liknande. Det måste vi nog kolla upp! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0