Edit - Mirreträning

Nu är jag hemma från hoppträningen med Mirre och korvmojjen skötte sig finfint! Vi hoppade "strömsholmsfällan" (tror jag den heter) i först trav och sen galopp.
Vi började somsagt med trav, värmde bara upp i trav över ett hinder. Sen började vi komma i galopp och la på fler och fler hinder tills vi hoppade alla fyra.
Han stannade inte en gång föruttom ett halv-stann på vattenmattan. Vi hade koner som vi skulle galoppera igenom före hindret och dom var JÄÄTTE läskiga så då förstördes hela anridningen mot hindret pg.a. dom, men det var så lågt så jag kunde bara gå fram och trav/skritt skutta över ;)
Han skötte sig galant utan att tveka och vara jobbig. Han var i slutet ganska stark och pigg men det vara bara bra att det vara lite fart på honom ;) Det var lagom.
Sista saken vi gjorde var att träna på lite omhoppnings-svängar. Det var inga våldsamma sådana utan några lättare svängar. Latte var lite stark och hård i munnen så han var inte så smidigt på att svänga som han brukar vara men han var duktig ändå! :D
jag kan fixa lite film till imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0