Edit - hoppningen igår

Igår var det hoppträning igen. Vi travade i början travbommar och travhoppade. Det enda Latte blev rädd för var en travbom som vi inte hade haft framme förut x) men jag kunde ju få över honom ändå så det var inte någon riktig vägring ;) Efter det vägrade han ingen gång!
Vi hoppade sen 2 oxrar med 1 och 2 galoppbommar framför. Jag hade mkt mer tryck i honom och han verkade också lite trött så han orkade inte riktigt gå i en samlad långsam galopp. Då blev han lätt lite lång och stark.
Men det gick bra iaf, och jag funderar på att åka ut på LD (70cm) clear round den 17 mars :D
Idag är det som vanligt dressyrträning för Catta och då kanske jag får möjlighet att träna på sakerna som blev mindre bra på dressyrtävlingen :)
Jag ska även rida Welma på fredag igen då jag är borta på måndag nästa vecka (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0