Edit - hela veckan har gått så snabbt

Denna vecka har gått så snabbt även fasst den har variit riktigt jobbig med alla hästar och läxor m.m. Senast jag skrev var i måndags och sen dess har jag inte hunnit skriva något mer.
I tisdags hoppade jag över hoppträningen för Mirre då det var hoppträning för helene igår istället. Jag red ett lugnt pass i ridhuset som var fullsmockat med folk. han gick fint men var lite trött så han gick på frambenen och orkade inte riktigt.
I onsdags red jag dressyrlektion för Catta. Han kändes ovanligt stel faktiskt. Han brukar ju alltid vara hyffsat mjuk och fin, men i onsdags var han stel och tyckte det var jobbigt att göra mjukgörande skänkelvikningar, slutor mm.
Igår torsdag var det somsagt hoppträning för Helene berg. Latte var värkligen jätteduktig! Jag hade mycket bättre koll på honom och hade mer framåbjudning som hjälpte mycket. Han var glad och pigg men ibland när jag tryckte till med sporren blev han sur och sparkade jättestort bakut xp
I början av passet hoppade vi lite småhinder och fösrökte få in bra språng med hjälp av galoppbom före. På slutet hoppade vi en minibana som i princip gick runt fyrkanten med volter på kortsidorna. Latte gick jättefint och stannde bara 2 gånger, och han stannade faktiskt minst gånger av dom som var med. oväntat haha ;)
Helen gav även bra tips och saker jag ska tänka på, och jag tycker hon blir bättre för varje gång. Det ska bli riktigt kul att fortsätta träna för henne! :D

Kommentarer
Postat av: Frida Olsson

fin blogg du har :)

Kolla gärna in min fälttävlansblogg :) <3

Min ponny är en d-ponny, sto, fälttävlansponny.
Jouline min ponny har gått höga klasser i fälttävlan och jag som ryttare har varit med i SM och DM inom fälttävlan och en massa cuper, trea i svelandcup riksfinal ja en massa sånt skojs. Men om du tycker att min blogg verkar intressant får ni gärna svänga in om någon gång och kommentera så blir jag super glad. Kommer att göra desamma!
Är öppen för länkbyten! <3

Ha en bra dag!

2013-02-12 @ 01:14:59
URL: http://friidaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0