Edit - dressyr 20/2

Nu ska jag skriva om hur dressyrträningen giick igår då jag inte skrev om det igår.
Jag red med en annan tjej som red Welma istället för Matilda och Molly. Vi började som vanligt med trav på volt för att checka av hur dom såg ut mm.
Latte fick senare träna på en övning i galopp och trav som var riktigt jobbig för honom! Jag skulle trava på spåret och på långsidorna göra skänkelvikning till halva halva riidhuset ;) Det var inte så svårt i trav men när han sen skulle göra det i galopp blev det jobbigare. Då var målet att han inte skulle byta av sig själv som han gör. Jag trasslade med den övningen länge och det gick ganska bra tillslut (får träna mer på det!).
När han skulle travas av kom han ner i en väldigt avslappnad och låg trav som han inte kunde gå i förrut (Y) Jättefin var han verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0