Edit - bättre än igår

Idag red jag i ridhuset och tränade på samma saker som igår fast jag satte inte lika mycket press på honom. Jag tog det lugnt och ökade gradvis svårighetsgraden. han skötte sig mkt bättre även fast han var stel som en pinne i vänster. Jag höll på länge och i slutet blev han mycket finare men han var fortfarande lite tjurig x)
När jag tog in honom idag hade han också 2 nya sår på benen... Jag är så sjukt trött på det! han kan ju inte byta hage , för det finns ingen. Så jag tänker nu sätta på honom skydd i hagen.
Jag är ingen expert på ämnet så ni får gärna säga till om ni vet några bra skydd som det kanske är ventilation i. Ella och Latte springer somsagt som GALNINGAR i hagen så det är nödvändigt med skydd!
Jag kommer antagligen sätta på honom vanliga strykkappor bak, möjligtvis boots och även damasker fram eller dom här:
Skydd i kraftig, stötupptagande neoprene.
Mycket bra passform och insida med lufthål för god ventilation. Skyddar ben, senor och kota.

I beskrivningen verkar dom bra men jag är tveksam på om dom kommer hålla sig någolunda torra :/ Vi ska åka t hööks snarast möjligast ändå, så då ska jag känna på dom. Och somsagt kom hjärna med ideer på bra hagskydd (inte alltför dyra)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0