Edit - min allra första hopptävling med Latte!

Dagen gick toppen! utan smärre problem, bara vid lastningen dock :/ Han har blivit bättre på att gå in i transporten men när vi lastade ut på tävlingsplatsen slängde han sig bakåt och kom på något sätt UNDER bommen. Han fick ett skrapsår på ryggen, han hade lite ont när man tryckte vid det men han verkade inte lida av det när vi red som tur var! :((
Jag red och hoppade inte fram så länge, det var extremt lerigt. Men jag kännde mig förberedd med det jag hade ridit fram (y)
Först ville Latte inte gå in i ridhuset så en funktionär fick leda in honom xd På banan gick jag runt så mycket som jag hann även fast det bara var typ 5 hinder x)
Jag galopperade först en volt innan jag började på hinder nr1 och då galopperade jag över startlinjen så jag fick 4 fel för att ha lagt en volt... Synd det, jag hade ingen aning om att det var så men nu vet jag iaf!
Han var lite spänd så jag hade lite svårt  vissa lägen att få honom rätt på hindrena men på 4:an kom vi för nära och det blev då ytterligare 4 fel pga rivning. Resten av banan gick bra, han var somsagt lite stel och "hoppig" men jag är jättenöjd med 8 fel på våran FÖRSTA tävling! :D
Han kändes väldigt taggad och studsig men på filmen ser han seg ut typ x) haha
Filmen håller på att laddas upp nu :))
haha snälla ignorera mina ansiktsuttryck! xp
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0