Nu går det lite neråt igen

Idag var det en ny liten tjej på träningen, Vendela. Hon hade en superfin liten b-ponny. Vi hoppade bana med galoppbommar framför. Och det gick toppen första gången. Han vägrade inte en gång även fast det var grisar, bowngkäglor, koner och vattenmatta.
Sen hoppade vi utan bommar, det gick bra.
Men sen när vi höjde... xd
På andra hindret så kom han mellan två galoppsprång så jag försökte trycka av honom (vilket jag inte skulle gjort) och då så stannar  han och river hela hindret xp
Vi kör igen, stannar, igen , stannar -.-
Då fick vi sänka. Men då hoppar han efter lite tjurighet...
Sen skulle vi vända på banan. Han stannade på andra men han kom mellan två språng och så slöade han  galoppen. Jag måste driva på mer.
Men andra gången hoppar han, men efter 3.de hindret blir det korsgalopp och när jag ska komma på käglorna stannar han.
Jag hoppade om det utan problem och fortsatte! :)
Om man ska sammanfatta det så gick det väl ganska bra.  Det jag måste träna på är att få fram han mer i galoppen nu och rida bättre vägar helt enkelt ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0