Hur jag fick Ragnar

Gud, jag vet inte riktigt hur jag ska börja.
Någon gång runt maj tror jag det var, åkte jag och provred en superduper fin C-ponny. Det gick jätte bra, och jag blev  helt fast, men vi insåg att jag var för stor för C-ponny, så det blev inget med den ponnyn. Hon var iallafall väldigt fin och hade gått LA hoppning och något dressyr, om jag kommer ihåg rätt.
Sen efter det var det ganska lugnt ett par månader, vi åkte inte ut och provred något mer, för vi hittade inget intressant.
Efter ett tag hittade vi en intressant annons, en fuxfärgad D-ponny. Jag åkte och provred den också, och hon var verkligen min typ av häst! Såg ut som en storhäst i ponnyformat. Provred den, och hoppade en oxer som jag tyckte var otroligt hög, men jag kommer inte ihåg hur hög den var, hehe. Vi åkte hem, och fick efter ett tag reda på att den tidigare hade sålts p.g.a att det var en stopponny, så vi uteslöt henne då.
Men efter det, då hittade vi Ragnar! Vi åkte upp ända till Huddiksvall för att prova honom, och jag blev fast direkt. Vi veterinärbesiktade honom bara kort efter det, och han gick igenom utan problem, och sedan var han min <3
/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0