Trött

är precis vad jag är idag.
Först och främst sov jag lite och var jättetrött när jag åkte till skola, och väl i skolan mest på sista lektionen blev liksom allt prat mycket högre och jobbigare.
Sen var det ju hoppträning också! Innan träningen tänker jag alltid på hur jag ska rida osv men när jag väl sitter på honom och ska rida tänker jag på något helt annat... måste bli mer fokuserad!
Vi travhoppade först lite och det gick bra!
Sen började vi hoppa samma runda och det var några väldigt tajta svängar som var svåra. Jag vill ha honom rak på hindret men det blev svårt i svängen så han stannade på det.
och sen så tappar jag ju dom dåliga stigbyglar som jag har så det måste vi nog göra något åt! ;)
 
Sen började hoppa en liten bana. första hindret var det bowlingkäglor under så det var Läskigt! Sannade några gånger på det men sen hoppade han resten nästintill perfekt.
Sista rundan hoppade vi banan baklänges. han stannade på första som kanske var det enklaste, men det var mest för att jag inte var riktigt vaken.
Sen hoppade han resten duktigt och efter det avslutade vi.
Att jag var trött försämrade såklart min ridning och jag behöver väcka upp både mig och honom innan jag ska hoppa. måste höja huvudet på honom så att han inte kollar i marken och använda sporrarna ganska långt innan också så att han fattar.
Annars tycker jag det gick hyfsat, jag borde ha hoppat sista rundan 1 gång till för att få till det bättre men jag är ganska nöjd. Nu blir det SÄNGEN direkt! Godnatt <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0