Studsig ponni

Idag på hopptränigen var han väldigt studsig ocg tittig. Det är pga att han inte har fått sitt " lugnpulver". Jag tycker om när han är pigg och man behöver hålla tillbaks honom lite istälett för att trycka på han hela tiden.
Hans form blir också mkt bättre när han är lite "studsig" också!
Nackdelen när han inte får pulvret är att han blir mer tittig och är mycket snabbare när han stannar. När han får pulvret är han inte lika titig men då tycker jag att han blir lite seg istälett och det är inge bra :/
Så jag kommer ta 1/4 av pulvret och se hur han blir med bara lite :)
 
På träningen hoppade vi och travade på stor serpentin över hela ridhuset. Han var jättefin förutom att han vägrade på kanske 3 hinder när vi hoppade på ca 65cm.
Sen hoppade vi på långsdan, galoppbom-kryss-1 språng-oxer.
Först hade vi ett kryss istället för oxer och då var det läskiga koner så han vägrade på det... Men alla gånger efter det gick toppen! På slutet hoppade jag med oxer i slutet som låg på 75-80cm :)
 
Pappa tog inte med kameran för att filma, men jag ska påminna honom nästa gång!
ÄLSKAR detta fotot! <3 Och ÄLSKAR denna ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0