Ingen pay&jump

Blir det på lördag :(
madre och padre ska iväg till stugan och då har jag ingen som kan köra mig. men på söndagen kanske Frida persson (lattes förra ägare) kommer och hjälper mig med bla lastning och longering med inspännings-snodd. Hoppas verkligen hon kan komma och hjälpa! För om jag ska åka någonstans måste han ju kunna åka i transporten.
Idag hoppade jag med Matilda (10år) i stallet och hennes b-ponny Molly.
Pappa och hennes mamma satte upp två hinder, först på 50cm. latte tyckte det ena hindret var läskigt och stannade nästan på 50! xd
Sen när vi höjde till 70 stannade han typ 2-3 meter innan och då fanns det ingen chans att han skulle hoppa...
Men sen gick det bra att hoppa det.
Det som var jobbigt idag var att han ville INTE hoppa om han kom liite långt och man ville trycka av, det gick han verkligen inte med på.
Annars var han duktig och 70 kändes väldigt lågt idag, vet inte varför men i vanliga fall känns det högre :s jaja det är bara bra! :D
 
han brukar inte stanna så ofta om man kommer långt så jag får hoppas det var en engångsgrej. Men jag måste träna på att komma bättre på hinder! För han hoppar inte så gärna om han kommer fel :/
Finns det någon övning för det eller är det bara att hoppa mycket och "träna ögat" ?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0