Provat sadel

Idag tog vi somsagt hem 4 sadlar, 3 st för att prova på Latte.
Dressyrsadeln låg sådär utan något schabrak (hann aldrig prova med schabrak).  Jag får pröva den bättre imorgon!
Det var två hoppsadlar, en ljusbrun och en mörkbrun. Den ljusbruna låg bra utan något schabrak medan den mörka inte låg så bra utan. Men den mörka låg bättre än den ljusbruna med schabrak på.
Det är knepigt att pröva sadlar :/
Men det är väll bäst att kolla hur den ligger med schabrak under? För det är ju det man har varje dag, jag rider aldrig utan det. Om man kollar på det så, så var den mörkbruna bäst men jag ska provrida den ljusbruna imorgon också.
 
Idag provred jag den mörkbruna och den är jätteskön att sitta i men den är typ lite hal så i galoppen skumpar jag omkring ganska mycket, men det antar jag att det blir så, eller? ååh blir frustrerad :( Vill hitta den bästa sadeln för mig och Latte men det är så svårt >:(
 
Ljusbrun hoppsadel (kommer tyvärr inte ihåg märket)
 
Mörkbrun hoppsadel ( kommer inte ihåg märke)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0