Provat annan sadel idag

Jag gick till stallet vid 9 halv 10 och fixade allt i stallet. Sen gick jag till ridhuset med den ljusbruna hoppsadeln på Latte. Han var seg när vi skulle gå och stannade ganska många gånger. Det kan berott på att sadeln klämde eller liknande att han inte tyckte om den eller så var han bara lat idag :(
Den var inte alls lika skön som den mörkbruna och han kändes ganska lat och konstig också, men somsagt det kan också bero på att han hade en sån dag idag ;)
En till nackdel med den är att där fram sitter den aningens trångt och bak sitter den inte så nära honom som den skulle :/ Den mörkbruna är större i bommen så den sitter bättre där fram och även där bak.
Som ni kanske gissar är/verkar den mörkbrun bäst, det är den jag tycker mest om också! :)
 
Den ljusbruna som prövades idag, med schabrak och pad under.
 
Den mörkbruna som prövades igår med grejer under :) min favorit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0