Edit - lek och allvar

Idag var det "markarbetsträning" för Janne. I början lekte vi som vanligt xp jag skulle vara häst och ha ögonbindel medan dom andra skulle tömköra mig x)
Sen började allvaret när vi började med hästarna, vi repeterade sakerna vi gjorde förra gången och gjorde sen en ny övning. Man skulle hålla hästens svans i samma hand som man höll grimskaften så att dom böjde sig och målet var att dom skulle stå STILLA och AVSLAPPNAT. Latte gick runt ett tag i början men sen stog han stilla jättebra resten av gångerna.
Sen hade vi lite teori om hästens delar och sista övningen skulle vi ställa hästens framhovar på en pall, Latte var förvånansvärt duktigast på det! Han gick på och stog lugnt på andra försöket, jätteduktig! :D
Imorgon är det bestämt att jag ska rida Welma också så då blir det två hästar, kanske TRE om jag rider Ella också då pappa inte är hemma ;)
Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0