Julia- träning för Katarina

Igår tränade jag för Katarina, som gick jätte bra. I början jobbade vi med galopparbete på bana, ganska låg höjd, typ 60 cm men det var väldigt nyttigt. Man fick träna på att anpassa tempot för övningen, och jag fick även lära mig att utnyttja hörnor för att få Ragnar lugnare efter hindrerna. Vi tränade som vanligt mycket på vägarna, och det är alltid nyttigt, man kan aldrig få för mycket av det!
 
När vi hade hoppat banan på låg höjd så höjde vi upp den till ca 85cm och hoppade den då som en vanlig bana. Det var mycket diagonaler, från diagonal-ut till långsidan-diagonalen igen, så det blev som en båge. Det var även en 3 kombination med bara räcken, och några hinder på hörnlinjerna. Det gick jätte bra, Ragnar hoppade jätte fint och var glad. Efter det höjde vi upp den ytterligare, till ca 95cm-1m och det gick också bra! Filmerna blev inte särskilt bra så lägger inte upp dom, nästa gång blir det bättre!
 
Nu taggar jag tävling på onsdag, då ska vi till Årsta-Runsten och Edit ska följa med som hästskötare och fotograf (hoppas jag...?). Ska hoppa LD+ och LC+, det är även första utetävlingen! På lördag är det Edsbro, åh vad jag älskar att tävla! Det är det bästa som finns.
 
Ha en bra fredag kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0